CFGS
Màrqueting
i
Publicitat
Especialització en màrqueting turístic
Títol oficial
Tècnic/a superior en màrqueting i publicitat
Perfil professional en màrqueting turístic
01
2000 h totals
Modalitat presencial
02
1.584 h
lectives
03
FP Dual
416 h de pràctiques en empreses
- Ubicació: Centre Frederic Mistral Sarrià. C/ Pere II de Montcada, 8 08034 Barcelona
- Horaris: Tardes de 17 a 20
- Telèfon: 93 203 12 80
Per què estudiar aquest cicle?
Al Grau Superior de Publicitat i Màrqueting especialitzat en turisme s’aprendrà a comunicar els valors dels allotjaments turístics o destinacions per tal de despertar interès, estimular i persuadir els visitants potencials.
El turisme és un sector en alça i està experimentant un creixement constant un cop superada la crisi de la COVID-19. El nombre de turistes internacionals que van visitar Espanya el 2023 va superar els 85 milions per primera vegada des que hi ha registres estadístics. També es va batre el rècord de despesa turística, amb 108.662 milions d’euros, representant un 12,8% del PIB i convertint-se en el principal motor de l’economia. A més, es va tancar l’any 2023 amb 2,67 milions de treballadors del sector, un 12,6% del total. A Catalunya, el destí preferit pels turistes, van arribar-hi més de 18 milions de persones, gastant gairebé 21 milions d’euros.
Aquestes xifres demostren la importància cabdal d’aquest sector i la necessitat de professionals especialitzats en màrqueting turístic. S’ha demostrat que el màrqueting és una peça clau de la indústria turística per generar negoci i oportunitats. Al cicle s’aprendrà a promocionar les destinacions i els establiments turístics com hotels, locals d’oci, restaurants, camps de golf, empreses de transport i altres organismes públics.
Per què estudiar-lo a Frederic Mistral - IL3?
El Cicle Formatiu de Publicitat i Màrqueting de Frederic Mistral – IL3 és el primer i únic cicle de màrqueting que compta amb una especialització en turisme de tot Espanya. Té com a socis col·laboradors dues de les empreses més grans del sector turístic, el Grup Hotusa i l’agència de màrqueting weglobeyou. Hotusa és l’empresa líder en gestió hotelera a Espanya, amb més de 40 anys d’experiència i la gestió de més de 250 hotels. Weglobeyou, és una de les agències en màrqueting turístic més grans d’Espanya, amb més de 200 clients i presència a més de 10 països.
Gràcies a aquesta col·laboració, es podrà aprendre de primera mà com funciona el món laboral, tant del sector turístic com del món del màrqueting. Es faran master classes amb experts del sector, personal altament reconegut amb una llarga experiència.
A més, es podran realitzar pràctiques remunerades a aquestes dues empreses col·laboradores, així com a altres hotels independents, cadenes hoteleres o agències de màrqueting especialitzades en el sector turístic.
Requisits d’accés al cicle
- Tenir el títol de batxillerat.
- Tenir el títol de tècnic de formació professional o tècnic superior de formació professional o tècnic especialista.
- Haver superat el segon curs de batxillerat de qualsevol modalitat de batxillerat experimental.
- Haver superat el curs d'orientació universitària (COU) o el preuniversitari.
- Tenir el títol de batxillerat per haver cursat el batxillerat unificat polivalent (BUP).
- Tenir qualsevol titulació universitària o una d'equivalent.
- Haver superat la prova d'accés a la universitat per a més grans de 25 anys.
En acabar…
Vols continuar estudiant?
Sortides professionals
Si estudies aquest cicle formatiu podràs desenvolupar-te professionalment en diferents àmbits de la publicitat i el màrqueting turístic.
A més, podràs treballar a:
-Agències de màrqueting turístic
-Departaments de màrqueting d’hotels
-Agència de viatges
-Agències de tour operadores (TTOO)
-OTA’s (agències de viatges online)
Sortides professionals
Podràs treballar a:
Podràs treballar com a:
- Agències de màrqueting turístic
- Departaments de màrqueting d'hotels
- Agència de viatges
- Agències de touroperació (TTOO)
- OTA's (Agències de viatges online)
- Tècnic/a de màrqueting i publicitat
- Tècnic/a en estudis de mercat i opinió pública
- Organitzador/a d'esdeveniments
- Elaborador/a de materials promocionals i informatius
- Responsable de punts de venda
Pla d'estudis
El cicle està format per 14 mòduls professionals, desplegats en dos cursos acadèmics. Durant el 2n curs, es desenvolupa el Projecte de Màrqueting i Publicitat que, amb una càrrega horària important, integra les diferents capacitats i coneixements del currículum del cicle. A 2n curs també es fan les pràctiques del cicle en empreses que tenen acords de col·laboració amb nosaltres.
Mòduls Professionals
Hores totals
Unitats formatives
Especialització en màrqueting turístic
MP1 Atenció al client, consumidor i usuari i eines hoteleres
66
UF1 Organització de l’atenció al client, consumidor i usuari
UF2 Gestió i manteniment de dades de clients
UF3 Gestió de processos de serveis al consumidor
En aquest mòdul es treballaran eines de gestió hotelera com el PMS, el Channel Manager i el motor de reserves. Alhora, s'explicaran diferents models de Business Intelligence aplicats al sector turístic.
MP2 Disseny i elaboració de material de comunicació
132
UF1 Planificació i organització del pla de comunicació
UF2 Elaboració del material de comunicació
MP3 Gestió econòmica i financera de l’empresa
132
UF1 Emprenedoria, creació d’empresa i inversió i
finançament
UF2 Operativa de compravenda i tresoreria
UF3 Comptabilitat i fiscalitat empresarial
MP4 Investigació comercial. Trets diferencials en l'oferta turística
99
UF1 Planificació de la investigació comercial
UF2 Fase exploratòria de la investigació comercial
UF3 Fase concloent de la investigació comercial
UF4 Tractament, anàlisi i conclusions
L'oferta turística té uns trets diferencials que s'explicaran en aquest mòdul. Es treballarà el mix de distribució en el sector hoteler i els principals canals de distribució (venda directa, OTA's, TTOO, etc.)
MP5 Treball de camp en la investigació comercial
66
UF1 Selecció, formació i motivació del personal de treball de camp
UF2 Organització i control del personal de treball de camp
MP6 Llançament de productes i serveis en l'àmbit de la promoció turística
99
UF1 Planificació del llançament
UF2 Accions de llançament i control
En aquestes unitats els estudiants treballaran de forma específica la importància del branding i de la conceptualització de productes en l'àmbit turístic.
MP7 Màrqueting digital aplicat al sector turístic
165
UF1 Eines de màrqueting digital
UF2 Pla de màrqueting digital
Les eines per l'aplicació del màrqueting digital poden ser molt similars entre diferents sectors, però l'ús i l'estratègia aplicada varia molt entre ells. Per això, en aquestes unitats treballarem l'ús especific de Google Ads, Social Ads, Metabuscadors, Influencers i email màrqueting aplicats al sector turístic.
MP8 Mitjans i suports de comunicació
99
UF1 Elaboració del pla de mitjans
UF2 Control de l’execució del pla de mitjans
MP9 Polítiques de màrqueting. Línies estratègiques de màrqueting turístic
132
UF1 Organització comercial
UF2 Màrqueting estratègic
UF3 Màrqueting operacional
UF4 Pla de màrqueting
Aquest mòdul ens servirà per definir la millor estratègia en màrqueting i aplicarla al sector turístic. L'alumne aprendrà a crear planificacions estratègiques en màrqueting turístic. Aquestes estratègies es fonamenten en els següents apartats: 1. Objectius, 2. Valors de marca, 3. Productes i serveis, 4. Entorn, 5. Públics objectius i els seus interessos
MP10 Relacions públiques i organització d’esdeveniments de màrqueting
132
UF1 Relacions públiques i protocol empresarial
UF2 Organització d’esdeveniments de màrqueting
MP11 Anglès
132
UF1 Anglès tècnic
MP12 Formació i Orientació Laboral
66
UF1 Incorporació al treball
UF2 Prevenció de riscos laborals
MP13 Projecte de màrqueting i publicitat aplicat a una cadena hotelera
264
UF1 Projecte de gestió de màrqueting i publicitat
MP14 Formació en centres de treball
416
UF1 Projecte de gestió de màrqueting i publicitat
Pla d'estudis
El cicle està format per 14 mòduls professionals, desplegats en dos cursos acadèmics. Durant el 2n curs, es desenvolupa el Projecte de Màrqueting i Publicitat que, amb una càrrega horària important, integra les diferents capacitats i coneixements del currículum del cicle. A 2n curs també es fan les pràctiques del cicle en empreses que tenen acords de col·laboració amb nosaltres.
Mòduls Professionals
Hores totals
Unitats formatives
Especialització en màrqueting turístic
MP1 Atenció al client, consumidor i usuari i eines hoteleres
66
UF1 Organització de l’atenció al client, consumidor i usuari
UF2 Gestió i manteniment de dades de clients
UF3 Gestió de processos de serveis al consumidor
En aquest mòdul es treballaran eines de gestió hotelera com el PMS, el Channel Manager i el motor de reserves. Alhora, s’explicaran diferents models de Business Intelligence aplicats al sector turístic.
MP2 Disseny i elaboració de material de comunicació
132
UF1 Planificació i organització del pla de comunicació
UF2 Elaboració del material de comunicació
MP3 Gestió econòmica i financera de l’empresa
132
UF1 Emprenedoria, creació d’empresa i inversió i
finançament
UF2 Operativa de compravenda i tresoreria
UF3 Comptabilitat i fiscalitat empresarial
MP4 Investigació comercial. Trets diferencials en l’oferta turística
99
UF1 Planificació de la investigació comercial
UF2 Fase exploratòria de la investigació comercial
UF3 Fase concloent de la investigació comercial
UF4 Tractament, anàlisi i conclusions
L’oferta turística té uns trets diferencials que s’explicaran en aquest mòdul. Es treballarà el mix de distribució en el sector hoteler i els principals canals de distribució (venda directa, OTA’s, TTOO, etc.)
MP5 Treball de camp en la investigació comercial
66
UF1 Selecció, formació i motivació del personal de treball de camp
UF2 Organització i control del personal de treball de camp
MP6 Llançament de productes i serveis en l’àmbit de la promoció turística
99
UF1 Planificació del llançament
UF2 Accions de llançament i control
En aquestes unitats els estudiants treballaran de forma específica la importància del branding i de la conceptualització de productes en l’àmbit turístic.
MP7 Màrqueting digital aplicat al sector turístic
165
UF1 Eines de màrqueting digital
UF2 Pla de màrqueting digital
Les eines per l’aplicació del màrqueting digital poden ser molt similars entre diferents sectors, però l’ús i l’estratègia aplicada varia molt entre ells. Per això, en aquestes unitats treballarem l’ús especific de Google Ads, Social Ads, Metabuscadors, Influencers i email màrqueting aplicats al sector turístic.
MP8 Mitjans i suports de comunicació
99
UF1 Elaboració del pla de mitjans
UF2 Control de l’execució del pla de mitjans
MP9 Polítiques de màrqueting. Línies estratègiques de màrqueting turístic
132
UF1 Organització comercial
UF2 Màrqueting estratègic
UF3 Màrqueting operacional
UF4 Pla de màrqueting
Aquest mòdul ens servirà per definir la millor estratègia en màrqueting i aplicarla al sector turístic. L’alumne aprendrà a crear planificacions estratègiques en màrqueting turístic. Aquestes estratègies es fonamenten en els següents apartats: 1. Objectius, 2. Valors de marca, 3. Productes i serveis, 4. Entorn, 5. Públics objectius i els seus interessos
MP10 Relacions públiques i organització d’esdeveniments de màrqueting
132
UF1 Relacions públiques i protocol empresarial
UF2 Organització d’esdeveniments de màrqueting
MP11 Anglès
132
UF1 Anglès tècnic
MP12 Formació i Orientació Laboral
66
UF1 Incorporació al treball
UF2 Prevenció de riscos laborals
MP13 Projecte de màrqueting i publicitat aplicat a una cadena hotelera
264
UF1 Projecte de gestió de màrqueting i publicitat
MP14 Formació en centres de treball
416
UF1 Projecte de gestió de màrqueting i publicitat
Mòduls Professionals
Hores totals
Unitats formatives
Especialització en màrqueting turístic
MP2 Disseny i elaboració de material de comunicació
132
UF1 Planificació i organització del pla de comunicació
UF2 Elaboració del material de comunicació
MP8 Mitjans i suports de comunicació
99
UF1 Elaboració del pla de mitjans
UF2 Control de l’execució del pla de mitjans
MP10 Relacions públiques i organització d’esdeveniments de màrqueting
132
UF1 Relacions públiques i protocol empresarial
UF2 Organització d’esdeveniments de màrqueting
MP13 Projecte de màrqueting i publicitat aplicat a una cadena hotelera
264
UF1 Projecte de gestió de màrqueting i publicitat
L’alumne tindrà la possibilitat d’analitzar de primera mà diferents empreses del sector turític i decidir realitzar el seu projecte sobre hotels independents, cadenes hoteleres o agències de màrqueting especialitzades en el sector turístic.
Per què estudiar amb nosaltres?
01
Impulsat per institucions de referència en excel·lència educativa, IL3-Universitat de Barcelona i la Fundació Collserola
02
Seguiment de l’alumnat amb tutories individuals tant en l’àmbit acadèmic com a les pràctiques a empreses, agències i/o institucions
03
Acompanyament en el creixement personal i acadèmic
04
05
Equip docent qualificat: en actiu i amb una llarga trajectòria en el sector
06
07
Formació en Centres de Treball: Pràctiques a empreses, agències i institucions de referència
08
Convenis amb institucions culturals
09
Internacionalització dels estudis amb possibilitat d’Erasmus +
10
11
Acompanyament i assessorament en la incorporació al món laboral